.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعرض به 250 کودک از سوی رژیم آل‌خلیفه

پایگاه خبری جنبش الوفاق بحرین نوشت: اداره بخش زنان این جنبش با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که کودکان بحرینی از بیشترین نقض حقوق و تجاوزها از سوی دولت بحرین رنج می برند.

این بیانیه با اشاره به اینکه جمع آوری اسناد از سوی الوفاق از روز 14 فوریه تاکنون صورت گرفته است، گفت که در همین زمان تجاوزات زیادی علیه حقوق کودکان در این کشور صورت گرفته است.

بر اساس این بیانیه کمیته پیگیری الوفاق تاکنون بیش از 250 مورد تعرض به کودکان بحرینی را ثبت کرده است که انواع متفاوتی از تجاوزها را شامل می شده است، در این میان 4 کودک بحرینی تاکنون به دست نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده اند، اسامی این کودکان أحمد شمس، أحمد القطان، علی جواد الشیخ و علی بداح است.

همچنین در این مدت بیش از 130 کودک دیگر بحرینی نیز بازداشت شده اند و 20 کودک نیز به علت تجاوز مستقیم در عملیات سرکوب مردم و شهروندان سوری در تظاهرات مسالمت آمیز زخمی شده اند، سختگیری های دولت بحرین در بخش بهداشتی نیز مانع از مداوای 45 کودک بحرینی شده است، همچنین در این مدت عملیات تجاوز به مدارس و بازداشت دانش آموزان و معلمان نیز در بیش از 10 مدرسه صورت گرفته است.

جنبش الوفاق تصریح کرد که بسیاری از کودکانی که مادر آنها بازداشت شده است، از مسایل بهداشتی دچار سختی هستند و در زندان ها به صورت خوبی نگهداری نمی شوند، علاوه بر اینکه نیروهای امنیتی به صدها منزل به صورت شبانه یورش برده و موجبات ترس و وحشت کودکان را فراهم می کنند.

از سوی دیگر هزاران کودک بحرینی نیز در اثر استنشاق گازهای مسموم و اشک آور به صورت روزانه در مناطقی که نیروهای امنیتی به آن یورش می برند، دچار حالت خفگی می شوند.

اداره امور زنان جنبش الوفاق تصریح کرد که در 10 ماه اخیر در بحرین و از زمانی که انقلاب مردمی در این کشور آغاز شد است، حقوق کودکان در وضعیت خطرناک و بغرنجی قرار گرفته است، این اداره از سازمان های بین المللی خواست تا در برابر این تجاوزها ایستاده و تضمین های طبیعی برای زندگی امن کودکان بحرینی را به آنان بدهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.